2011. november 6.

Rózsaszín rózsás emeletes torta

A héten annyi tortát csináltam, mint máskor 3 hónap alatt sem. Szám szerint 7 db-ot, ami inkább 9-nek számít, mert abból 2 db emeletes is lett. Még szerencse, hogy nem egy napra kellett, mert így is reggel beálltam a konyhába, és estig ott voltam. Nem mondom, hogy minden percét élveztem, és sokszor az általam legkedveltebb folyamatra, a díszítésre már nem volt elég erőm, vagy időm.


Ez a heti hetes kollekció negyedik tortája (negyedik és ötödik alkotóelemmel), mivel emeletest kért az az ex-osztálytársam, aki végül is elvitte a go-góból avanzsálódott vörös rózsás tortát
A vörös rózsás gyorsan kellett, ez pedig pár nappal később. A kérés egyetlen volt: a lányomnak készített rózsaszín rózsás tortára hasonlítson. Háááát.... a fehér stimmel, a rózsa is, az árnyalat kicsit sötétebb lett, és - mivel más méretű - így a formája sem ugyanolyan. Vagyis teljesen más :-)
Úgy látszik nem tudok utánozni, még magamat sem. Ezt arra fogom, hogy már másképp csinálok sok mindent, és a rózsákon is most vettem észre, a régebbi képeket összehasonlítva, hogy fejlődésen mentem keresztül. Igaz, hogy az még csak életem hatodik burkolt tortája volt, és a rózsák is mini méretűek voltak ezzel szemben.
Na, azért a gyöngyök is egyeznek meg az "évjárat" is.   ;-)
Legközelebb nem lesz hullámos a fedőszalag az oldalán, mert elrontottnak tűnik így, de hát ezekből tanul az ember mindig!

Rózsaszín rózsás emeletes torta



13 megjegyzés:

  1. Csodálatosan szép lett ! Milyen lett volna akkor ha nem lettél volna fáradt?:-)) Nem tudom, hogy mióta készítel ilyen tortákat, de nagyon ügyes vagy!Annyira tudom csodálni hogy lehet ilyen nagyon szépet alkotni! Eddig csak egyszerű tortákat készítettem legfeljebb cukorral díszitettem, nemrégen sikerűlt fondant csinálnom, sőt már egy kezdetleges rózsát is létrehoztam és úgy örültem mint majom a farkának hogy sikerült! Azt hogy ehhez hasonlót létrehozzak álom a számomra !

    VálaszTörlés
  2. Kedves Éva! Bátorság! Amíg nem készítettem ilyen tortát, én sem tudtam, hogy képes vagyok rá. :-) Csak neki kell állni, és megy magától.
    Egyébként 7 hónapja kezdtem ezeket a fajta burkolt tortákat létrehozni, és régebben én is csak krémesekkel próbálkoztam.
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  3. Hogy ez milyen klassz! Én is elfogadnám :)

    VálaszTörlés
  4. Csudiszép!!!!
    Nekem a kedvencem rajta ahogy "gurulnak" a gyöngyök, komolyan olyan mintha mozgásban lennének...széééééééép!
    És a rózsák is szépek, valóban olyan szép tortákat alkotsz!!!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon gyönyörű ez a torta, büszke lehetsz rá. Szerintem senki nem mondaná, hogy alig fél éve gyakorlod a fondanos torták készítését. Hol lehet ilyen mintázót kapni, mert én Nyíregyházán lakom, és amikor kreatív boltokban, vagy játék boltokban keresek úgymond gyurmamintázót, úgy néznek rám, mint aki kínaiul beszél.

    VálaszTörlés
  6. Mennyi munka, Márti, nagyon szuper lett ez is!

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm szépen Minden Kedves Hozzászólónak!

    Igen, szándékosan "gurulnak le" vagy "folynak le" a gyöngyök, Zsuzsi!

    Angéla: a választ megtalálod a Barbie-tortámnál! Ott egyéb ötleteket is találsz a nyomott minták létrehozására.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szép, ízléses és elegáns ez a rózsás torta:) a nyomott minta és a gyöngyök igazán jól mutatnak a sok rózsa mellett!

    VálaszTörlés
  9. Gyönyörű!!! Azok a rózsák... ilyenek nyíltak a kertünkben:-)

    VálaszTörlés
  10. Márti!Csodaszép! Én nagyon örülnék,ha egyszer ilyet kapnék!

    VálaszTörlés
  11. Mindent elmondtak az előttem szólók róla! :)

    VálaszTörlés
  12. Nagyon tetszik ez a torta, valami hasonlót szeretnék én is készíteni. Fiatal hölgynek, úgyhogy mielőtt ezt láttam volna, már akkor a rózsaszín-fehér kombináció ugrott be. A két "emelet" közé tettél esetleg kartonpapírt? Mivel rögzítetted a tortát? (Hurkapálca, szívószál?) A gyöngyöket mivel ragasztottad rá? A virágokat, leveleket, szalagot vízzel ragasztod, vagy valami spéci anyaggal? Nekem a szalag kifejezetten tetszik, egyáltalán nem tűnik elrontottnak. Köszi a segítséget előre is, Ibolya

    VálaszTörlés
  13. Köszönöm Judóca, Gerdi,Timi, Marisz!

    Kedves "Névtelen" Ibolya! :-)
    Az emeletek közé nem tettem semmit, csak szívószálakat rögzítésképpen. Most volt egy 3 emeletesem is, és oda is csak szívószál ment, de előtte jól kifagyasztottam 1 éjszakát (vagy inkább összedermesztettem rendes hűtőben). Úgy nem rogyott meg.
    A ragasztóanyagom általában vagy sima víz, vagy pedig egy kicsi bevonó anyag (jelen esetben K2) pár csepp meleg vízzel kikeverve.
    Amit még ajánlok: jó stabil piskótát süss (én olajosat szoktam) és a krém is az legyen, mert akkor nem lesz problémád. Itt nekem volt, mert epres krémet tettem bele, és az elég laza.
    Remélem segítettem!
    Köszönöm!

    VálaszTörlés

published Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...