2011. október 7.

BEVÁLLALOD?! Bakik ...és ami kimaradt

...de kezdhetném úgy is, hogy BEVÁLLALOD? - JÁTÉKFELHÍVÁS!

Igen, foglalkoztat régóta a gondolat; bevállalom! ...és nem csak magamért (nem mintha bárkinek is elszámolni lennék köteles balekságaimról), hanem azokért a kedves Hozzászólókért, "Rajongóimért", akik valami szuperügyes-tévedhetetlen-magabiztos mesterszakácsnak-cukrásznak gondolnak. Most leleplezem magam: EMBER vagyok, egy anyuka, akinek vannak rossz napjai, vannak szórakozott pillanatai (majd' mind), és vannak olyan vicces képei mindezekről megörökítve, amit közzétesz - esendősége ellenére. 

Van köztük olyan elemózsia, ami ugyan jól sikerült, de a kép lett iszonyatos, aztán van olyan is, amit talán meg sem ettünk (mert a külcsín ugyan számít, de még ott van a belbecs!), aztán van olyan is, ami olyan "semmilyen" nem lett, nem nagy durranás, ezért úgy gondoltam akkor, hogy meg sem mutatom a sok profi bloggerina művei mellett. Aztán szép lassan kezdtem megismerni ezeket a profi bloggerinákat, és hozzászólásaik mögött ott volt az őszinte Ember, aki tud magán is nevetni, és rájöttem, hogy én közéjük tartozom. Ezért vettem a bátorságot ehhez a bejegyzéshez.

LÁNYOK, ASSZONYOK! Aki gondolja, csatlakozzon hozzám! Huhhh, lehet most iszonyatosan beégek, mert én leszek az egyedüli, aki kiteszi ezt a képet (az eredeti Canstockfoto oldalról származik, kissé átszerkesztettem az alkalomhoz illően). 

Nem testálom senkire, nem küldöm senkinek. Ez nem egy díj, illetve lehet az is, mert aki bevállalja, megérdemel egy díjat! 
 A közzététel önkéntes és szabadon választott!



Kezdem a sort kardinálisommal. Ez először jól indult, de aztán sütés közben összeesett. Egyszerűen nem tudok habot sütni! A közepe nyers marad, kívülről hirtelen megég, a végén meg összeesik. 

 Ilyen volt.......................... ilyen lett!

Következő "áldozatom" egy egész füstölt csülök volt Húsvétkor. Kemény volt, aztán még mindig kemény volt, aztán még... aztán már nem...
Azért nagyon-nagyon-nagyon finom lett - csak épp tálalhatatlan/fényképezhetetlen:


Ezt a kávékrémes muffint "csak simán" pofára ejtettem. Még jó, hogy nem ez az egy példány készült belőle, és a többi megmenekült:


Következő "művem" egy angol muffin nevezetű finom szendvicsalap...lett volna. Itt a szerző utasításait nem követtem, ugyanis olajos kézzel kellett volna formázni a végén, én meg csak hagytam lisztesen (óóó, nem ragad így sem! - felkiáltással). Ez végül is nem lett rossz, így főleg hónapokkal később egész szépnek látom a fényképen, de tudom, hogy nem ilyennek kellene lennie!

Készülőben................. és kisütve

Nagy kedvencem, és sokak kedvence, rémálma, szíve-vágya: a MACARON!


Ezek annyira viccesek lettek, hogy rögtön egy egész sorozatfotót készítettem róluk. Hogy pozitív is legyek: a liláknak legalább lett talpa!!! A zöldek pedig felülről egész jól néztek ki, csak nem szabadott megfordítani őket. Így legalább több töltelék fért bele. 
Mindbe. 
Mind a négybe, ami lett belőle. A lilából pedig egy egész!

 
Végre egy tökéletes pizza! Már nem tudom mi volt rajta a feltét, de finom volt! Ezzel tényleg nem volt semmi baj,  technikai gond sem, a szélét is megtöltöttem sajttal, mindössze egy hibája lett volna postomnak: mégpedig az, hogy ez az egyetlen kép lett róla! Annyira éhesek voltunk (szerintem - így gondolom utólag), hogy lemaradt az ez után következő összes fázis fotója....még a pizzáé is! 

Következzék egy torta. Nagyon csajosat szerettem volna Barátnőm Lánykájának; egy piperetáska-tortát!

Megsütöttem, megtöltöttem (meg nem ettem, de majdnem), majd úgy gondoltam, hogy a tetejére ráteszek egy fondantlapot (amire majd tehetünk még akár igazi piperecuccot is), és körbeveszem egy másikkal, aminek magasabb az oldala, hogy zsák v. tasak kinézete legyen. Arra nem gondoltam, hogy közbeszól az időjárás; aznap volt a nyár legmelegebb napja, és egy az egyben szétmállott-leolvadt róla az - előzetesen gondosan steppelt - anyag.


Ez pedig egy nagyon finom, tojásfehérjék hasznosításából született, házi készítésű babapiskóta. Ezt a második adagot szándékosan égettem ropogósra, mivel láttam, hogy már a formáját nem tudom megmenteni - legalább fincsi ropogós legyen. Jelentem, az lett!


Ez pedig a tegnapi remekművem. Az ízét tekintve tényleg az, de tényleg! Nem írom, hogy kiktől származnak ezek az eredeti receptek, de higgyétek el, náluk tökéletesre sikeredtek! Nálam is ez a csokis-körtés tökéletes ízű, illatú, megjelenésű mestermű! Mert az volt! A sütéskor is gyönyörűen feljött a tészta, csak úgy gondoltam, hogy még egy kicsit pirítom rajta a mandulát...csak egy ici-picit. 
Na, nem! 
Nem égettem meg! 
Hülye azért nem vagyok!
LEEJTETTEM! 
Kicsúszott a kezemből, ahogy feljebb akartam tenni, hogy közelebb legyen a grillező szálakhoz.
Ekkor már lesz@rtam! Szépen felszedtem a földről, és MEGETTEM! Ott a földön ülve. Meg a család is (bár nekik tányérra tettem). Őket sem érdekelte honnan származik-ered. Egyszerűen nem lehetett ellenállni annak, ahogy ott fekszik a földön, félig-pirított mandulalapocskákkal körbevéve, a megpuhult körte és az olvasztott csoki illatától elárasztott konyhában. Ezt biztosan készítek még! Azt meg csak remélni merem, hogy nem pont így!!!


Remélem, tetszett beszámolóm és vannak, akik nem néznek komplett idiótának emiatt. Így a végére úgy döntöttem, hogy azokat a képeket, ahol olyan "semmi", hétköznapi dolgok vannak, majd legközelebb teszem közzé - nem akarok "sok" lenni - ha már terjedelemre az lettem.

Köszöntöm új olvasóimat is! :-)
(Remélhetőleg ezek után nem törlik magukat rendszeremből)

Más megfontolásból pedig nem teszem ide a díjaimat, amit két kedves "rendszeres olvasóm"-tól kaptam. Nem keverem a szezont a fazonnal. Legyen az is egy másik bejegyzés! 




H A J R Á   C S A J O K   !!!

utóirat: majd' lefelejtettem a lényeget, vagyis azt a kezet, amivel ezeket elkövettem. A már gyógyuló égésem mellett (sütőrács) ott látom a decemberi (már nem tudom mi volt) és a márciusi (lereszeltem) hegemet is - úgy látszik olyan - bőr alá látó - fényképezőm van, amivel a látleleteket is fényképezhetik a gyilkossági helyszínelők, mert eddig ezt élőben nem láttam ennyire.


38 megjegyzés:

  1. Nekem nagyon tetszik az ötleted! :))) Mindenkinek van több olyan is szerintem, ami nem sikerül(t)... Ez van! :) El is vinném a képet, csak, én a rosszul sikerülteket le sem fényképezem, a bakiparádéra nem is gondoltam. :)))
    A minap is készült egy süti, amiből minden lett, csak nem az, amit a recept ígért, azért átnézem a gépet, hátha találok legalább egyet! :)))

    VálaszTörlés
  2. Hát ez nagyon jó!!! :)) viszem! :)) és ahogy te írsz!! nagyon állat vagy! ;)

    VálaszTörlés
  3. Csilla! A kép nem romlik meg, bármikor felhasználhatod! Feltéve, ha lesz bakid :-) (Bár már szóban bevállaltad!)

    Kricky! Azt gondolnám, hogy csak akkor bakizol, amikor nálad vagyok (mindig elégettél valamit, mert eldumáltuk az időt - bár ezt az én kontómra írhatjuk). Ha csak ezt vállalod be, az is elég! Rontanád az image-odat?!
    Még soha nem örültem ennyire, ha "leállatoztak".
    Bóknak veszem! :-)

    VálaszTörlés
  4. Fotóim nekem sincsenek, de azért sikerültek furcsán kinéző dolgok (az ízük azért általában jó volt).
    Macaronnal nekem is voltak kudarcaim (csak azok voltak), bár engem nem érdekelnek a "szabályok" és mandula helyett darált dióval próbálkoztam, szóval végül is nem csoda :)
    Meg amikor földimogyoróvajat csináltam botmixerrel ... első fordulatnál kicsapott a mogyoró :D Képzeljetek el egy konyhát mogyoróeső után ... :D

    VálaszTörlés
  5. Igazán jó ötlet! Mindenkinek vannak rossz napjai, ételei, fotói, stb... Megpróbálok én is előásni majd egy pár fotót, ha még nem töröltem mérgemben. :)))

    VálaszTörlés
  6. Hát, nagyon nagy ötlet! Igazán büszke lenne rád Csernus, hogy bevállaltad :)szétnézek, egy remekművemről biztosan tudom, hogy megvan, csak (most már azt mondom sajnos!) ami nem sikerül, többnyire nem fotózom le!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jópofa a blogod, nem lehet nálad tagnak lenni?

    VálaszTörlés
  8. Linyah: az első macaronom szinte tökéletes lett (azt is feltettem azért ennek ellenére).
    + Dia és Márti: keressétek, most már nagyon kíváncsi vagyok!

    Teakert: köszi, az oldal alján csatlakozhatsz! Várlak szeretettel!

    VálaszTörlés
  9. Na, ez nagyon tetszett, rögtön eszembe jutott az én macaron-om ami pont olyan volt mint a te zölded, felülről szép, a belseje meg üres, én is megírtam, egy kis humorral fűszerezve, hogy miket bakiztam, sok kedves megjegyzést kaptam rá!!! Tehát megelőztelek, de csúnya képeket nem raktam fel mert a bakikat nem fotóztam le, de ezentúl lehet megteszem! Volt még egy isteni finom karamell krémmel sütött kuglóf, amit mikor kivettem a formából atomjaira esett-folyt szét, úgyhogy tálakba kanalaztam és jóízűen megettük! Jó kis bejegyzés lett!!! Ezentúl én is fotózom a balul sült kísérleteimet! :DD

    VálaszTörlés
  10. Barbi! Jogos a díj, és ezt már meg is beszéltük épp a macaronos bejegyzésednél! :-)

    VálaszTörlés
  11. Csak őszintén és humorral - ez az! :) Én is bevállalom, van 1 nagyon vicces "amcsi" receptem..képzelheted. Frostingos torta, magyarul vajkrém, édes piskótával... van ízlésük mi? :)) A bevállalós képet vittem, és alkalomadtán postolom,mert akkor egyben én is látom magamon a fejlődést (már remélem van :D)

    VálaszTörlés
  12. Várom! Már nem azért, mert kárörvendő vagyok :-)
    Egyébként már ha vérprofi leszek tapasztalat terén, akkor is lesz bakim, mert én ilyen vagyok. Gyerekkorom óta sütök-főzök, már bőven lett volna időm megkomolyodni e téren.
    Kb. 10 évesen vettem egy egész fagyasztott csirkét, és úgy egészben megfőztem levesnek (meglepi volt anyunak). Na, azért ilyeneket már nem követek el, és már piros gyöngyökkel sem díszítem a körözöttet :-) (bár akkor még csak 8 lehettem)

    VálaszTörlés
  13. Hát nem mondhatom el magamról hogy nem volt sikertelen főzésem, hiszen többször is volt, lenne amit mesélni. Az a baj viszont hogy ami nem sikerült azt nem fotóztam le.De ígérem összegyűjtöm ezután a sikerteleneket egy helyre, és én is írok egy bejegyzést róla.Szerintem nincs olyan, hogy mindig minden jól sikerüljön.

    VálaszTörlés
  14. Ottis: felismerted a körtés-csokisodat?! Egy kicsit másként néz ki, mint a Tiéd! :)
    Rólad sem gondolnám egyébként, hogy hibázol!

    VálaszTörlés
  15. http://diakonyha.blogspot.com/2011/10/bevallalom-bakik.html
    Bevállaltam!

    VálaszTörlés
  16. Postoltam is hátha elrettent kellő mennyiségű embert :P :D
    http://habtejszin.blogspot.com/2011/10/bevallalod-avagy-elso-es-utolso-betty.html

    VálaszTörlés
  17. Most járok nálad először.Körülnéztem.Maradok. Sok szépe és jót találtam.Gratulálok a munkáidhoz. Ez a bejegyzés különösképpen tetszik.Vinném is tovább,mert bizony nem 1 és nem 2 bakit követtem már sütögetéseim során,de az ilyen balul sikerült "alkotásaimat" legszívesebben még magam elől is elrejteném,így fotókat sem igazán készítettem eddig,de Ez a bejegyzés meghozta a kedvem.A jövőben megörökítem minden félresikerült munkámat (mert tuti lesz még egy csomó ilyen), és megmutatom a világnak,hogy IGEN, ILYEN IS VAN! :) Köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
  18. Ez nagggggyon jó lett! És mennyire igaz, hogy hibázunk és vannak bakik, néha nagyon is. :-) Én is írtam ról a múltkor az egyik tortámnál, amikor nagyon összejött belőlük. Szerettem olvasni az írásodat! ;-) Majd én is összeszedem magam, hátha még fotóim is vannak. :-)
    De szuper játék!

    VálaszTörlés
  19. Most látom, hogy nem is írtam megjegyzést, ezek szerint csak akartam, nagyon jó az ötlet és sorra jönnek a jó sztorik! :-)

    VálaszTörlés
  20. Nagyon jó ötlet! :)
    Általában, amit elrontok, nem fényképezem le, de azért körülnézek a gépen, lehet, hogy találok valamit.

    VálaszTörlés
  21. Márti, én is bevállaltam: http://picijuci.blogspot.com/2011/10/bevallalod-bakiken-is-bevallalom.html

    VálaszTörlés
  22. Lexana! Köszöntelek nálam!

    Eszter, Katuci, Flóra: :-)

    ...és akik eddig bevállalták és bejegyzés is született róla:
    - Dia
    - Tejszínhab
    - Kricky
    - PiciJuci
    - flamcsi.blogspot.com

    ...és még többen ígérték, csak hirtelen nem sikerül annyi "rossz" kaját legyártaniuk, hogy kép is és bejegyzés is legyen belőle :-)

    Jók vagytok, Csajok!

    VálaszTörlés
  23. ...Bocsi, homoktortás Gabci, majd' kihagytalak!

    VálaszTörlés
  24. Nagyon jó ötlet az hogy bevállaljuk hogy azért néha napján bakizunk! Elviszem a képet én is !Ha legközelebb bakizom , nem probléma előveszem először a gépet aztán a képet és teszem fel a blogomra! Köszi!

    VálaszTörlés
  25. Én is bevállaltam :)
    Nagyon tetszett az ötleted :)
    Az írás meg pláne!

    VálaszTörlés
  26. Bevállaltam én is. :-) Kérlek, nézz be hozzám, ennek kapcsán egy kis díjat is osztanék Neked. :-))

    VálaszTörlés
  27. Szia M@rti!

    Csak ma reggel keveredtem ide az oldaladra, most hirtelen nem is tudom, hogy hogyan... Hogy mi az oka a gyors feledékenységnek?? Az, hogy TE önkéntelenül is bakikra ösztönzöd az embert... :-)
    Úgy belemélyedtem a blogod olvasásába, hogy beégettem egy tepsi leveles-sonkás croissant, ráadásul a másik tepsi leveles lekváros táskában a sütésálló lekvár úgy gondolta, hogy Ő mégsem sütésálló....tocsogott minden a sárgabarack jamtől.
    Úgyhogy röviden a válaszom kérdésedre: Bevállalod? - bevállalom...
    A részletekért nézz be hozzám: dszisza.blogspot.com

    Egyébként gratulálok az oldaladhoz, az bevállalós dolog ötletéért, nagyon szuper!
    További szép napot kíván Neked: dszisza :-))

    VálaszTörlés
  28. Szia M@rti!

    Először is gratula az ötletért! Most keveredtem ide az oldaladra először, de ne kérdezd, hogy hogyan....
    Miért ez a gyors feledékenység? Mert TE önkéntelenül is bakira ösztönzöd az embert...
    :-))
    Úgy belemélyedtem a blogod olvasásába, hogy sikerült beégetnem egy tepsi ígéretesnek látszó sonkás croissant, sőt a leveles lekváros táskában a SÜTÉSÁLLÓ lekvár úgy döntött, hogy mától fogva ő biz nem bírja a hőt ( nem tudom, mi baja a 220 fokkal... ), tocsogott minden a baracklekvárban...
    Szóval negyed órán belül 2 baki..
    Szerinted méltó vagyok a BEVÁLLALÓSok csapatának tagságához :-)) ??
    A további beszámolókért látogass el hozzám, várlak nagy szeretettel: dszisza.blogspot.com

    Legyen szép napod!

    üdv: dszisza

    VálaszTörlés
  29. Na tessék...
    Azt hiszem mára nekem ennyi volt a pályafutásom... leülök és nem csinálok semmit.
    Az előbb nem láttam, hogy a gép kiírta, hogy csak jóváhagyás után jelenik meg a megjegyzés, úgyhogy begépeltem mégegyszer!
    Bocsi...
    Én tényleg kétbalkezes vagyok...

    VálaszTörlés
  30. Kedves dszisza!
    Ezennel kijelentem, hogy jogosult vagy a díjra!
    Többszörösen is! A sütésért is, és azért, is, mert azt is bevállaltad, hogy elfelejtetted, hogy már írtál ide (ill. nem figyelted - ez szórakozottság - ismerős!)
    "Örülök" (kárörvendés nélkül) mert én is jártam már így is, sőt nem emlékeztem hogy akinek terveztem a hozzászólást, egyáltalán megírtam-e vagy csak akartam. Aztán megírtam még egyszer, ...és elküldtem másnak.
    Üdvözöllek a Bevállalósok Táborában! :-)

    VálaszTörlés
  31. M@rti!
    Ezek után, szerintem nem ezt a díjat kellene megkapnom, hanem a legeslegbénább bevállalós díját :-((
    Az utolsó megjegyzésedet olvasva, hát hogy is mondjam... jól egymásra találtunk!!!
    Egyébként közzé tettem a "bevállalod" bejegyzést! Kellemes időtöltést kívánok hozzá!

    VálaszTörlés
  32. Dszisza! Azért azt nem hiszem, hogy Te vagy a legbénább, (láttam a műveidet!), mert MINDANNYIAN ügyesek vagyunk valamiben (vagy mindenben), csak vannak rossz napjaink, amikor a körülmények összeesküdnek ellenünk, vagy túl szórakozottak vagyunk.
    Komolyan nem szabad venni a sütést (sem, ahogy az Életet sem) ;-)

    VálaszTörlés
  33. MINDENKINEK:

    Rábukkantam a

    http://olcso-receptek.hu/mi-is-hibazunk/mi-is-szoktunk-hibazni-olvasoink-bakijai/comment-page-2/#comment-9038

    oldalra. Már itt is folyik a "bevállalom"-láz!
    Úgy látszik csak el kellett kezdenie valakinek, és jönnek a történetek szépen.

    Jó csemegézést!

    VálaszTörlés
  34. Dsziszaaaaa!!!!!!!

    Te aztán tényleg bevállalós vagy! Most átértelmeztem a dolgot, hááát, gyerekeeeeek....!?! Ez TÉNYLEG BEVÁLLALÁS!

    Most bukkantam rá a "torták felnőtteknek" bejegyzéseidre. Hát, te aztán maximálisan bevállaltad. Még ilyent nem láttam (mármint tortában)!!!
    Kizárólag 18 éven felülieknek!!!!

    VálaszTörlés
  35. Köszi M@rti!
    Lesz még hasonló torta a közeljövőben feltöltve! Lehet, hogy már holnap!
    Egyébként ne tudd meg, milyen pironkodva és nagy körülírásokkal rendelik meg ezeket a tortákat!
    Aztán jön a következő belepirulás: amikor elviszik ezeket... jót szoktam derülni rajtuk!

    VálaszTörlés
  36. Kedves M@rti!

    itt ülök összeomolva, két óriási adag hasonlóan elbénázott macaron romjain... de most hogy láttam a képeidet, rájöttem, hogy van hova tartoznom, és már nem látom olyan sötéten a világot :). Köszönöm :)
    Erika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv köztünk! Látod, nagy a csapat, és csupa Őszinte Ember! :-D
      (Azóta bővítettem bevállalni-valóim körét ismét!)

      Törlés

published Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...