2011. október 10.

Mézes krémes - másként


"Mézes krémes - másként" lett a neve ennek a sütinek, amit szomszédasszonyomtól koppintottam. Mármint a receptjét, miután megkóstoltatta velem. Hmmm.... nem is értem miért nem ír blogot Ő (sem) ?!? Mindig dícsérget, én meg őt -kölcsönösen- de nagyobbik lányom jobban is szereti az ő sütijeit, mint az enyémeket. Szóval - ha jut - viszünk egymásnak kóstolót + szóbeli receptcserét, jól lefikázva saját gyártmányunkat és készítési technikáinkat (bakijainkat akár).
Már amikor meglátom ajtónkban, kezében egy tányér sütivel, előre megjegyzem: .....ne is mondd, tudom.....ez is sz@r lett.....aztán vigyorgunk. 
Van, hogy nem is mondunk semmit, úgy vigyorgunk. 
Aztán hangosan is nevetünk. 
Magunkon/egymáson, de soha nem a sütijeinken.
Nem változunk.

Hozzávalók és elkészítés:

A tésztához microban enyhén (> 1 perc) megolvasztunk 1 evőkanál mézet, 5 dkg vajat, 10 dkg cukrot, majd kézi habverővel hozzákeverünk 1 egész tojást. Kicsit felhabosítjuk, majd 25 dkg lisztet (amiben 1 teáskanál szódabikarbónát kevertünk el) teszünk hozzá, és összegyúrjuk, majd 2 lapot formázunk belőle (én sütőpapíron nyújtom ki eleve, úgy épp akkora lesz, mint kell, és könnyebb áttenni a tepsire).  

190 'C-on kb. 10 perc alatt megsütjük egyenként. Tepsim mérete: 26 x 37 cm, ebben épp akkora lesz a magassága, hogy harapni már nem lehet a szeletet, csak kifejezetten nagy szájjal rendelkezőknek :-)

A krémhez 3 cs. vaníliás pudingport, 3 tojássárgáját 9 dl tejben felfőzzük (én nem gőz fölött teszem, és még soha nem lett "főttojás-ízű"). Ha kihűlt, hozzáadjuk 25 dkg margarin (én szigorúan vaj) és 25 dkg porcukor keverékét, és robotgéppel jól felhabosítjuk, hogy könnyű krémet kapjunk. Nagyon finom krém lesz belőle, ezt használom sokszor tortáknál is, akár más ízesítésben is.

Egyik lapra rákenjük, majd teszünk rá még egy réteg 1/2 l tejszínből 1 vaníliás cukorral (én vanília kivonat) felvert habot is.
Most leleplezem magam (vagyis "bevállalom", bár képem nincs róla): nem tudok állati tejszínt felverni, mert mindig vaj lesz belőle, tehát növényi eredetű tejszínt használtam. Tudom, hogy nagyon hidegnek kell lennie, tudom, hogy fém edényben kell felverni...mégsem sikerül. Szerintem a robotgép a hibás (viccen kívül!), mert biztosan nem mindegy a sebesség sem. Szóval, ami nem megy, nem erőltetem, marad a H*llala, csak abba már nem teszek cukrot, mert elég édes úgy is.

Erre a két rétegre kerül a másik mézes lap.
1 éjszakára hűtőbe tesszük elméletileg (soha nem érte meg a másnapot, ha magunknak készítettem).


Figyelem: ebből most dupla adagot készítettem (lsd. két kicsi kép) mert, egyrészt: kevés az egy adag (csak nekünk, másnak talán nem!) másrészt pedig nem tudtam eldönteni, hogy torta vagy szelet készüljön belőle, ezért -hosszas netes konzultációval egy kedves ismerősöm által- mindkettő mellett döntöttünk. Ő a távolság miatt nem kapott belőle, csak képet.... beismerem, ez kínzás volt részemről (nem szándékos) :-)


Itt a képen még "lágy állapotában" van, de mint említettem, soha nem éri meg a másnapot szegény! 
Illetve a torta formájú megérte, mert szüleimhez vittük.

utóirat: azt hiszem ez felhő szelet néven is fut, már ha ezt láttam másoknál is.








12 megjegyzés:

  1. Mennyei finom lehet! Csupa krém, jaj nekem. Pedig most nincs időm ilyen krémeseket gyártani, inkább kelttésztázom. Biztosan imádnám, ezért megjegyzem! :D

    VálaszTörlés
  2. Egyrészt köszönöm a méltatást,jól esett,másrészt én csak olvasni szeretem,ilyen jókat úgysem tudnék írni!Egyébként az én fiaim is jobban szeretik a te sütijeidet!Szilvi

    VálaszTörlés
  3. Barbi! Nekem is van keltésztás-időszakom, meg krémes-időszakom, meg sós-időszakom, meg....

    Szomszédasszony Szilvi (mint "Névtelen")! Jééé, Te olvasol engem??? (Na jó, ez vicc)
    Rendszeres olvasóim mellett új kategóriám is van: a rendszeres kóstoló!
    Nem tudom ki jár jobban...
    Fincsi volt a tegnapi epresed is!
    Nem muszáj hülyeségeket írnod (pl.én), elég ha a finom sütijeidet lefényképezed, és odaírod a receptet. Már az az élmény is megérné!

    VálaszTörlés
  4. Én nem szeretem a krémest, de ennek láttán még én is nyeltem egyet, annyira szép!

    VálaszTörlés
  5. A rendszeres kóstoló kategóriára szívesen beregisztrálnék! A sütit látva biztos, hogy piszok jó dolguk van. ;DDD

    VálaszTörlés
  6. Nekem is tetszik ez a mézes változat, bizos finom lehetett! Én is kipróbálom.

    VálaszTörlés
  7. De szép emeletes! Beleharapnék :)

    VálaszTörlés
  8. Biztos ki fogom próbálni, nemcsak jól hangzik, de istenien is néz ki. Mostanában amúgy is rájár a rúd a családra, csak piskóta- és tortamaradékot kapnak. :)

    VálaszTörlés
  9. Ez nálam a mézes franciakrémes. :))) Hol lehet rendszeres kóstolónak jelentkezni??? :)))

    VálaszTörlés
  10. Istenien néz ki! Amúgy az állati tejszínnel én is így jártam sokszor. Kézi mixerrel szigorúan alacsony (2-es max) fokozaton nem lesz belőle vaj! (lehet kicsit csalni habfixálóval) És igen, hidegnek kell lennie. Amúgy sikerült kézi habverővel is, igaz, akkor a szakállam konkrétan kinőtt, de el voltam nagyon kenődve... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ...azt is hallottam, hogy a boltokban kapható tejszínnel meg se próbáljuk! :-D

      Törlés

published Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...