2011. október 12.

Bakik kontra csokis-körtés


Bevállalós bejegyzésemben ígéretet tettem arra, hogy ezt a csokis-körtés finomságot fogom még tányérból is enni! Az ízén ugyan nem változtatott az, hogy a parkettáról ettem, vagyis javítom magam: ízre a parkettás jobban bejött!

A recept Ottistól származik, de ezt a második adagot megváltoztattam - igen, telhetetlen vagyok, még többet szerettem volna belőle - de mivel kevesebb körte volt itthon, a tészta mennyiségét növeltem, hogy ne legyen laposka. Nem rossz így sem, de a több gyümölcstől lédúsabb volt.

Egy tálban habosra kevertem 12,5 dkg cukrot, 2 vaníliás cukrot 2 egész tojással, majd hozzákevertem 1 tábla (10 dkg) jó minőségű olvasztott étcsokit, és 15 dkg olvasztott vajat (microban együtt olvasztottam meg őket).
15 dkg liszt, 1 tk. sütőpor, 2 ek. kakaóport keverékét dolgoztam hozzá.
Ottis 5-6 körtét írt, de nekem 3-mal is finom volt az előző (biztos nagyság-függő is a dolog). Szóval meghámozzuk, kimagozzuk, nagyobb darabokban hagyjuk, és kivajazott formába egyenletesen elosztjuk, majd ráöntjük a masszát. Tetejére mandulaforgácsot szórunk. 190' C - 30 perc.

(Hogy ne legyen az örömöm teljes, felfedeztem, hogy csálén vágtam a szeletet).

Ez annyira finom süti, hogy még a földről is megenném újra!

3 megjegyzés:

  1. Ó Márta! Ez nekem tökéletes. Biztos az íze is az volt.
    Még csk annyit, hogy én is szoktam bakizni és elég gyakran, de a lányom nem engedi, hogy megörökítsem, így fotóim sajnos nincsenek.

    VálaszTörlés
  2. Nem is csálé! Ráadásul szuper finom lehet! :)))

    VálaszTörlés

published Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...