2013. január 2.

Sajtos-, fűszeres-, szezámmagos rudak

Sajtos-, fűszeres-, szezámmagos rudak


Idén újévi fogadalmam nem volt (meg szerintem máskor sem sok).

Elfelejtettem ugyanis fogadkozni.

Azt ugyan mindig ígérgetem magamnak- alkalomtól függetlenül - hogy rendesebben írom ezt a blogot, nem lesz olyan, hogy elfelejtek fényképezni valami jól sikerült édeset vagy sósat, aztán olyan sem lesz, hogy hetekig halogatom a "mutogatást", vagy végleg a süllyesztőbe kerül.

Az persze lesz, hogy többet írogatok Kedvenceimnek - hisz köztudottan jólesik az ember gyerekének, ha megdicsérik, amit épp alkotott (de hát az idő...illetve a hiánya!) 

Meg olyan is lesz, hogy nem csak tortát mutatok, hisz' nem csak ebből áll az életünk.

Arra is gondoltam - még tavaly, vagyis pár napja - hogy ha van egy kis szabadidőm, azt a gyerekeimre, és önző módon magamra fordítom. Erre itt van rögtön január első napján az ellentéte, eltúlozottan megduplázva; ez a sós rágcsa-féle délelőtt, és egy bonbon délután. Először - a karácsonyi "éhezések" után - valami sósat ettem volna, aztán meg valami igazán tömény édeset. Na, meg persze nem vagyok én hozzászokva ahhoz, hogy "semmit tegyek"! Képtelen vagyok passzívan pihenni. Ahogy öregszem, egyre inkább hiperaktív leszek, úgyhogy maradt az aktív pihenésképpeni sütögetés.

Nem tudtam eldönteni, hogy - döntően tortás blog révén - ebben az évben először tortát mutassak (van pár elmaradottam), vagy pedig a frisset, ami nem torta.
Jöjjön a sósságok receptje (az életben mást sem mindig szabványszerűen csinálok, inkább meglepetés-szerűen (én lepődök meg), hirtelen felindultságból, mint ebben az esetben is:

Sajtos-, fűszeres-, szezámmagos rudak hozzávalói
(eredeti neve: "sajtos ropogós", de mivel nem csak sajt került a tetejére, így át is neveztem)

- 45 dkg lisztet
- 25 dkg margarinnal és
- 20 dkg reszelt sajttal,
- 1 kávéskanál sóval,
- 1 pohár tejföllel összegyúrunk. 

Kis pihentetés után megkenjük tojással, megszórjuk ízlés szerint bármivel, és pizzavágóval szabályos (?) csíkokra vágjuk. 220 'C - 12 perc az én sütőm szerint.

Hogy én mit tettem a tetejére?! 3 felé osztottam a tésztát, egyikre reszelt sajt került, a másikra szezámmag, a harmadik adag pedig frissen őrölt bors, piros fűszerpaprika és köménymag ízesítést kapott (ez volt szerintem a legjobb!)
6 gáztepsivel lett ebből a mennyiségből.

Legközelebb hozom a délutáni bonbont, életem első bonbonjait!
 . . . ha el nem felejtem . . . (még jó, hogy nem volt újévi fogadalmam . . . vagy említettem már!?!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

published Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...