2013. január 20.

Túrós-grízes-erdeigyümölcsös mákos torta

Túrós-grízes-erdeigyümölcsös mákos torta
Karácsony után is ettem volna édességet, de valami könnyűt - ha már lehetett választani.
Persze, hogy lehetett, hisz' én döntöttem abban is, hogy megsütöm-e, és abban is, hogy milyen legyen. Természetesen nem vagyok ennyire önző; hosszas közvélemény-kutatást végzek családom körében, minden egyes alkalommal, hogy mit ennének, amire a válasz mindig ugyanaz: mindegy! (Aztán persze mire elkészül, akkor jön a következő: méééér' eeez???)

Mindig elhatározom, hogy döntés előtt átgondolom, hogy mi van itthon, és hogy nem veszek boltban alapanyagokat, hanem azt használom fel, amit találok. (Ez persze az elmélet, de most betartottam!)
Tehát volt itthon egy kis mák, egy kis túró, egy kis fagyasztott gyümölcs; ezekből gazdálkodtam.

Alapja máklepény, amit előszeretettel használok gyümölcsös sütikhez, mint például a narancsos-mákos-mascarponés tortámnál is.
A krém pedig - mivel kevés volt a túróm - öszvér-változat lett; fél adag tejbegrízes krémet kevertem el a túróval.

Tejbegrízes krém (alapváltozat, alapmennyiség):

  • 0,5 liter tej
  • 8 dkg búzadara
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 10 dkg vaj
  • 1 citrom reszelt héja
  • 10 dkg porcukor

Tejet felforralom, belefőzöm a búzadarát, majd melegen hozzákeverem a többi alkotórészt. Ez a gyors elkészítés mellett még finom is!

Túrós-tejbegrízes krém (öszvérváltozat):

Fenti grízes krém fele adagjához - amikor kihűlt - kevertem hozzá 1 csomag (talán a 25 dkg-os változat lehetett) túrót. Kicsit tartottam ettől a kísérlettől, de tökéletesen kiegészítették egymást ízben.

Rákentem a mákos alapra, tettem rá ízlés szerint gyümölcsöket, majd egy kis tortazselével lefedtem.


9 megjegyzés:

  1. Írtam már hogy imádom a mákot? :)

    VálaszTörlés
  2. Ez fenséges!!! Imádom a mákot....:)))

    VálaszTörlés
  3. Nemcsak a formatortáid gyönyörűek, de ez is!
    És milyen finom lehet!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen Lányok!!!

    VálaszTörlés
  5. Márti, ezért a receptért örökké hálás leszek!! Ez a túrókrém!! Hogy én mióta keresem ezt az ízt!! Esküszöm finomabb bármelyik cukrászdáénál!! Isteni!! Imádom!! Köszönöm!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jajjjj, de orulok! :-) koszi, hogy irtal ide, mar elfelejtettem, hogy van ilyenem is; hetvegen meg is csinalom!

      Törlés
  6. Mi nem felejtjük el! Sokszor kérik a srácok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, hogy néha felhívod rá a figyelmemet! Biztos jó lehet eperrel is... :-)

      Törlés

published Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...