2011. március 29.

Kandírozott ibolya

Nyílik az ibolya! Minden tavasszal pár csokorral leszedünk, hogy az asztal dísze legyen, de idén más szemmel néztem "őket". Eddig eszembe nem jutott volna, hogy megegyem (az aranyos kisállatokról sem a kaja jut eszembe), de annyira jól néznek ki, hogy muszáj volt kipróbálnom gasztrológiai nézetből is. 

Gyorsan utána is néztem, hogy az ibolyán kívül mely virágok ehetők, és a Virágcenter oldaláról ollóztam a következőket: 

Ehető virágok a tányérunkon

Külföldön ma is szokás a salátákat és a hidegtálakat ehető virágokkal díszíteni. Itthon még kevés háziasszony mer ilyen fogásokat elkészíteni, pedig különleges fogások készíthetők el a virágok segítségével.
Nézzük milyen virágot együnk a kertből, vagy a szupermarketből (még sajnos nem találkoztam ott vele):
Sarkantyúka, Bársonyvirág, Körömvirág, Kamilla, Bodza, Pitypang, Árvácska, Akácvirág, Begónia, Szegfű...

Virágcukor

A virágok dekorációként vagy virágcukorként is felhasználható.A virágcukor nagyon jó szolgálatot tehet sütemények készítésénél. Válogassunk össze néhány illatos ehető virágot, mint pl. a levendulát, adjunk hozzá némi szárított narancsot, és tegyük bele egy üveg cukorba egy vanília rúddal együtt, az üveget jó szorosan zárjuk le, majd hagyjuk így két hétig. Utána bármilyen süteményhez vagy teához felhasználhatjuk. Készíthetünk levendulás cukrot is, amikor szárított levendula virágot teszünk egy üvegbe porcukorral keverve és lezárva pár hét alatt összeérleljük, de rózsás cukrot is készíthetünk.

Virágos jégkocka

Ha virágos jégkockákat szeretnénk készíteni, tegyünk apró kis virág darabokat a jégkocka tartóba, öntsük, fel vízzel majd helyezzük el a fagyasztóba. A virágos jégkockákat nagyon látványosan tudjuk nyáron felhasználni a jeges teához, és a koktélokhoz.

A virágoknál mindig győződjünk meg róla nem voltak –e valamilyen vegyszerrel kezelve, a legjobb, ha saját kertünkből szedünk virágot. Mindig jó alaposan mossuk meg a virágot, mielőtt felhasználjuk.
A nyári bőséges virágzáskor gondoljunk az egész éves használatra így szedjünk minél több virágot, és szárítsuk meg őket.

...és ami miatt ez a bejegyzés megszületett, az az, hogy nagyon szépen, ízlésesen lehet kandírozott virágokkal tortát díszíteni, és kedvet is kaptam hozzá.
A téma másokat is megihletett; egy ötlet erre vonatkozóan Kreatorta oldaláról:

Saját tapasztalat, kivitelezés:
Végy pár marék ibolyát, mosd meg (én így láttam biztonságosnak, de mivel kíváncsi voltam a mosott és nem-mosott virágok állapotára, mindkettőből készítettem - különbség nem látható a végén), szárítsd meg papírtörlőn, mártsd bele enyhén felvert tojásfehérjébe, majd szórd meg porcukorral, tedd sütőpapírral bélelt tepsibe, és 50-60 'C fokon szárítsd meg. 
Képekben:


Sajnos későn álltam neki ("óóhh, gyorsan megvan!') ezért éjfél körül már kénytelen voltam a sütőt lekapcsolni, mert a légkeverés hangos, na meg reggelig nem akartam ezért fennmaradni. (A "panírozás" is eltartott min. 1 óra hosszat.) Nagy hiba volt a becsukott ajtajú sütőben hagyni, mert reggelre eláztak. Papírcsere, újra légkeverés, de most már kitartó voltam! Szinte kora-délutánig száradt.
A szirmok dehidratáltak lettek, és így már nem voltak olyan mutatósak, de az ibolyás muffin-on nagyon jól néztek ki így is. Az ízük pedig ibolya-illatú.


2 megjegyzés:

  1. Szia! (remélem nem baj, ha letegezlek)
    Már én is hallottam róla, hogy vannak olyan virágok amik ehetőek, de egyszer sem kóstoltam egyet sem. Most, hogy ide felraktad, én is kedvet kaptam hozzá, hogy kipróbáljam. Ha olyan az ibolya íze, mint az illata, akkor az már rossz nem lehet.
    Nézz be hozzám is, ha gondolod.
    További jó sütögetést!
    Zsófi

    VálaszTörlés
  2. Külön megköszönöm a tegezést! Rosszul is esett volna egy "csókolom"; a Bloggerinák egyébként is kortalanok - ahogy észrevettem. Sajnos az ibolyának nincs intenzív íze, de azért érezhető.
    Jártam már nálad, és mire Te is "csókolom"-ozható korba érsz, biztos nagy blogkarriert fogsz elérni, ezt már most látom! Így tovább! Üdv. M.

    VálaszTörlés

published Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...