2011. március 15.

Spongyabob torta II.

II. Spongyabob király
Újabb Spongyával bővült a család. Illetve nem is a család, hanem nagyobbik lányom haver-barátja kért egyet, mivel a múltkori nagyon tetszett neki. Újra nekifutottam. Természetesen nem akartam ugyanolyant készíteni, de ha tudtam volna, akkor sem lett volna egyforma. Most már bátrabban használtam az ételfestéket, és élénkebb színei is lettek. A belseje sem épp olyan lett, mint az első, de nem is épp olyan, mint a Némó; a kettő "keverékéből" született.  Receptje a következő:
Csodatorta:
40 dkg porcukrot 8 tojássárgájával és 8 evőkanál vízzel habosra keverünk, majd hozzáadunk 26 dkg lisztet és a 8 tojás kemény habját. Zsírozott, lisztezett nagy tortaformába tesszük, megsütjük, két lapba vágjuk.

Krém:
A két lap közé tettem:
3 cs. vaníliás pudingport 9 dl tejjel, 3 tojássárgájával felfőzzük, hűtjük. Belekeverjük az előzőleg már kikevert 25 dkg margarin és 25 dkg porcukor keverékét.


A bevonata a már jól bevált ganache: 2 dl tejszínt forrpontig hevítek, belekeverek 30 dkg étcsokit, jól lehűtöm, felhabosítom, és mehet is a tortára.
Tapasztalat: bármilyen arányban lehet alkalmazni a tejszínt ill. csokit, nekem mindig jó lett, nem tudtam elrontani.



Többféle fondant-szerű bevonat létezik részletek itt
Öltöztetés: megszínezett pillecukros fondant-masszából kivágjuk a formákat, kevés vízzel egymáshoz ragasztjuk, ahol kell.
Jó nagy rendetlenség lesz tőle, láthatjátok.
Bármilyen golyó alakú tárggyal óvatosan belenyomkodunk pár szivacslukat.

Most más arcot kapott, mivel egy másik egyed.
Erről jut eszembe egy idézet (valami könyvből) "minden férfi egyforma, csak az arcuk más, hogy meg lehessen őket különböztetni egymástól". Ez így van, ezért is lett más II. Bob, mint I.
...és ez (Ő) még zoknit is kapott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

published Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...