2011. április 27.

Tojáslikőr házilag

Legalább 10 éve nem készítettem tojáslikőrt. Valahogy elmaradt. Akkoriban kísérletezgettem több ízzel is; csoki-, kókusz-, Baileys, és nagy sikere volt, mégsem gyártottam utána egészen eddig. Szerintem az adta most az ötletet, hogy egy finomnak ígérkező tojáslikőrös torta receptjét megláttam a Nők Lapja Konyhában.

Átfutottam egy pár receptet a net-en, de a legtöbbet úgy csinálják, hogy kikeverik nyersen a hozzávalókat, és hozzáadagolják az alkoholt. Mostanában valahogy tartok a nyers tojástól (pedig az alkohol tartósítja is), ezért egy kicsit "megfőztem" a tojásokat, vagyis

20 dkg cukrot, 4 dl tejszínt felforraltam. Külön kikevertem 6 tojás sárgáját 5 dkg cukorral és 1 dl tejjel, majd a forró tejszínes cukorba beleöntöttem hőkiegyenlítéssel. (Tehát először egy kevés forró anyagot öntöttem a tojásokra, és úgy öntöttem vissza a többi közé. Vagyis nem a hideg tojásos elegyet vegyítettem a forróval, mert összekapta volna.)
Amikor kihűlt, beleöntöttem még 1/2 liter vodkát, 1/2 dl rumot, 1/2 doboz cukrozott sűrített tejet és egy kis házi vaníliakivonatot (ami 70%-os gyógyszertári tisztaszeszbe áztatott felhasított vaníliarúd kivonata).

Megjegyzés 1: minden hozzávalót szemre mértem, de nem hiszem, hogy ártanánk vele, ha más arányokkal dolgoznánk.
Megjegyzés 2:  egy kicsit gyenge lett állítólag, de szerintem ez így pont jó édesség-nasi helyett csajoknak, de aki erősebbre szeretné, vegyen a gyógyszertárban alkoholt, azzal is jó. A vodkával annyiból biztonságosabb készíteni, hogy így nem mérgezzük meg magunkat (és másokat), mivel "itatja magát".
Megjegyzés 3:  a színe nem zöld, csak nem találtam megfelelő átlátszó üveget :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

published Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...