2011. május 21.

Sajtos-snidlinges/kapros rudak

Az eredeti recept a Nők Lapja Konyhából származik, ez a változat pedig a saját feledékenységemből.

Sajtos snidlinges/kapros rudak
Hozzávalók:
  • 1,5 dl langyos víz
  • 1 evőkanál cukor
  • 1,5 dkg élesztő
  • 25 dkg liszt + a nyújtáshoz
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • csipet bors
  • 1 mokkáskanál só
  • 1 tojássárgája

Töltelék:
  • 10 dkg reszelt sajt
  • 5-6 dkg snidling (1 kis csokor)
  • 2 evőkanál tejföl

Elkészítettem a kelt tésztát, amit annyiban módosítottam, hogy tettem bele még köményt, édesköményt és koriandert őrölve, összesen kb. 2 kávéskanálnyit, és az egész adagot eleve megdupláztam, mert egy adag soha nem elég!

Mivel a tészta kétszeres mennyiség volt, így a töltelékből is készült még egy adag, csak a snidling helyett apróra metélt friss kaporral.

Töltelék II:
  • 10 dkg reszelt sajt
  • 5-6 dkg apróra vágott friss kapor
  • 2 evőkanál tejföl

A megkelt dupla adag tésztából 2 db kb. 12 cm-es csíkot nyújtottam, megkentem a töltelékekkel; egyiket a kaprossal, másikat a snidlingessel, a szélén egy kis csíkot hagytam, amit bevizezett ecsettel körbekentem. Félbehajtottam hosszában, majd derelyevágóval ujjnyi vastag csíkokra metéltem.


Úgy láttam, hogy eléggé kifolyt a töltelék, ezért a biztonság kedvéért vágtam nagyobb, bukta-szerű darabokat is. Sütőpapíros tepsire fektettem őket, újabb kelesztés, majd ugrottak a sütőbe.


Természetesen, és most már egyértelműen (valamint végérvényesen) mindig kihagyok valamit a hozzávalók közül, de feledékenységem kreativitásra ösztönöz. Szinte nincs olyan recept, amit az eredeti leírás szerint készítek, ezért vagyok kénytelen rögtönözni. A szerencse az, hogy nem sülnek ki rossz dolgok belőle (szó szerint)! 
Most a reszelt sajt marad ki a töltelékből, így azt tetejére szórtam. Így készítek én mindig egyedi dolgokat! Na, ezt csinálja utánam valaki! :-)


A vékony rudak is finomak lettek, de a vastagabb "bukták" még jobbak!


Nem nehéz elkészíteni, mindössze a várakozási idők miatt tart sokáig, de munka alig van vele. Megéri a rááldozott időt!

utóirat: hmmm....remélem nem hagytam ki semmit a leírásból :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

published Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...