2012. január 16.

Húsételek, sültek...

...és ha már tortás-sütis blog, valamint hogy - részben - hű maradjak önmagamhoz:

pulykakuglóf.

Valahogy elfelejtődnek nálam a "rendes" ételek fotói-bejegyzései, úgyhogy most is csak ezt a párat hoztam, amit az elmúlt egy-két hétben (karácsony-újévi időszakban) készítettem.



Jelen esetben pulykamell-filéből. 
A recept egyszerű: amit itthon találok, belerétegezem egy kuglóf-formába. Ötletnek: befűszerezett husi (csirke-v. pulykamell általában), paprikásszalámi, egészben ráütött tojások, szalonna, hagyma, paprika (zöldségek csak óvatosan, mert levet eresztenek!), és a rétegek közé lehet tenni tejszínnel elhabart tojásokat is, valamint reszelt sajtot, hogy ezt az egészet összetartsa.
Megsütjük, kicsit kihűtjük, hogy könnyebben és egészben ki lehessen fordítani a formából, majd hidegen vagy újramelegítve (esetleg átpirítva a szalonna miatt, ami nálam most elmaradt, mert éhesek voltunk) tálalható. 

Itt a belsejéről egy fotó:

Nem akarom ismételgetni önmagamat, de valahogy azokhoz a dolgokhoz, ami nem torta vagy nem egy szépen feldíszített-kicsicsázott süti itt a blogban, nincs sokszor türelmem (pedig időben sokkal gyorsabban megvan!) 
Sem megcsinálni, sem szépen lefényképezni, sőt még igazán megenni sem. Lehet, hogy azért, mert kiskorom óta édesség-párti vagyok?!

Igazából bármit elkészítek, amit kér a Család, de az is biztos, hogy erős felindulásból könnyebben ugrok neki egy sütinek, mint egy húsételnek. Ráadásul a különlegesebb ételeknek sokkal hamarabb, mint egy hétköznapinak.


Ez fűszeres lében főzött, majd átpirított, és mindezek ellenére teljesen hétköznapi csülök, szintén főzött és szintén átpirított krumplival. 
Szintén előnytelen, rossz beállítású és nem szépen tálalt étellel, hihi.

A következő igazán nem is tudom micsoda (most lejáratom magam rendesen). Férj hozta a hentestől. Na, nem mintha Ő is sűrűn járna henteshez, de Szilveszterkor tüzijáték-vásárlás közben meglátta, (mármint nem a tüzijáték-árusnál, hanem hentesnél) és hozott egy szeletkét. 

(- Mi ez?
- Nem tudom, de jól nézett ki!
Gondolom, mostanában -mivel a sok torta látványától csömöre lehet- már bármit megvesz, ami rendes, "emberi táplálékra", húsra emlékezteti, és nem marcipán-bevonatos).

Ez a szeletke a 20 x 30 cm-es tálamra fért csak rá. (A'sszem bőrös comb lehet keresztben szeletelve) :-)
Befűszereztem (fő ízirányzat: koriander), és megsütöttem. Hihetetlen módon, nagyon gyorsan puhult. Még melegibe' belecsípkedtem, olyan guszta volt, aztán rájöttem, hogy még nincs megörökítve, így a szétmarcangolt részeket főtt tojás-karikával voltam kénytelen álcázni.
Akkor hívjuk most újévi bőrével sütött malac(disznó)sült-nek,


mellette - az évek óta visszatérően Újévre készülő - lencsesaláta.
Lencsét megfőztem sós-babérleveles, egész borsos vízben. Majd citromlé-balzsamecet-só-bors-mustár-pici olívaolaj keverékében kis időre "beáztatott" lilahagyma-karikák (idén" fehér" volt csak itthon) közé kevertem a leszűrt megfőtt lencsét. Apróra vágott paprika, és virslikarika (Füstli) kell még hozzá. Nagyon finom! Figyeljetek, hogy ne baromfivirsli legyen, ha Újévkor fogyasztjátok, mert elkaparja a szerencséteket. Így jártam! Lassan megszokom, hogy idén sem lesz szerencsém :-)

Azok kedvéért, akik izgulnak a gyerekeimért, megjegyezném, hogy azért nagyon rosszakat nem szoktam csinálni, még akkor sem, ha nem torta!  ;-)

Búcsúzóul nem bírom ki, hogy ne szúrjam be ide a kedvenc sültcsirkémet (recept a linkre kattintva):






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

published Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...