2012. július 28.

Kricky születésnapi tortája v.s. gyötrelmeim

Nyár elején Kricky (aki általában vicces kedvében szokott ilyesmiket kitalálni) szóba hozta, sőt egyenesen kijelentette, hogy "te fogod megcsinálni a születésnapi tortámat!" Ilyenkor általában én is viccesen ráteszek egy lapáttal, hogy persze-persze, meg naná, természetesen (hangsúlyozom: viccből, és teljesen nem-félreérthető hangsúllyal), de ez körülbelül olyan, mintha az Alan Dunn kérne tőled cukorvirágokat a Ron Ben Israel tortájára.

Aztán a napokban megkeresett Kricky férje, hogy egyetlen feleségének én készítsem el a születésnapi tortáját. 
Kricky férje nem szokott viccelni. 
Nem is értettem.
Ez valami vicc! Vagy jobb esetben kandi-kamerás dolog lehet...

Nem az volt!

Nem örültem (tudja!)!
Egy kicsit sem (a már fent említett példaként felhozott dolog miatt) megtiszteltetés ide vagy oda.
Na, meg persze a környéken egyetlen tortás sincs - azért azt hozzá kell tennem, és az ország egyik legismertebb tortása csak nem egy cukrászdából (netalántán főleg nem a T*sco-ból) fog szülinapi tortát rendelni magának!

Aztán kisebbfajta pánikba estem.
Kriszti már az összes tortaötletet, az összes extra technikával együtt megvalósította. Mi újat tudnék neki mutatni!? A virágosat nem szereti, sőt, kifejezetten utálja. Airbrush technika? Ugyan mááár!
Kizárólag a furcsa és meghökkentő dolgokat szereti, ezért inkább az ötletelésre mentem rá, azzal a biztos tudattal, hogy egyértelműen nem vár tőlem profin kivitelezett tortát.
(Belseje fehércsokis karamellkrém, és természetesen mindent Murphy törvénye szerint készítettem el rajta, vagyis majdnem minden mozzanatot többször megismételve - egyszóval biztosan sokat csuklott a csajeee. Persze 30 fokos lakáshőmérsékleten. Közben többször eszembe jutott a már fent említett áruházlánc - vészhelyzet esetén megveszem ott!)

Leírás (csakis kizárólag azok kedvéért, akik nem jönnének rá, hogy mi ez): 
Ez egy öreg, ütött-kopott, elhízott-szétcsúszott, agyonhasznált kompresszor, aki a jobb kezét épp készül a konnektorba dugni, a bal kezével pedig egy pisztolyt fog (naná, hogy nem szórópisztolyt, hanem igazit!), hogy fejbe lője magát. Arcán rémület.


Persze a fotók is a már említett Murphy-szerint készültek, úgyhogy megpróbáltam cuki kis rózsaszín háttér előtt is lefényképezni . . . hátha . . .






Remélem, megfelelően megbotránkoztattam a szülinapost! Gyönyörű, alkalomhoz (és hozzá-) illő torta, nemdebár?!?
Boldog szülinapot!
 
(Utólag gondolkodtam azon, hogy milyen volt a tavalyi tortája. Azt egy profi, nagyon ügyes tortás készítette, Pixie! . . . és a téma? (Fejemen vigyor!) Szinte ugyanez, csak pepitában: szórópisztoly, igazinak imitálva (habverővel lágyítva). Hogy miért váltja ki Krisztike belőlünk ezt a terrorizmust?!?)

Azért kedves volt; úgy csinált, mintha jól sikerült volna, hehehe!
De jövőre már biztosan nem én készítem a tortáját!!!

10 megjegyzés:

  1. Anyám, Te tiszta lökött vagy! Hisz baromi jó lett! :D Kricky-t ismerve tuti, hogy jót vigyorgott, és nagyon is örült neki! Hogy m*gasztáros kifejezéssel éljek, "teljesen átjön"! :)) A fehércsokis karamellkrém azért birizgálja a csőrömet, azaz igazán beavathatnál, nagyon kíváncsi vagyok rá! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi, örülök, hogy érted a lényeget! :-)

    A fehércsokis karamellkrém ugyanúgy készül, mint a csokiganache, csak több (legalább 2x annyi) fehércsokival (annak minőségétől függően) és előtte még kristálycukrot is pirítok, ami megadja a karamellízt.
    Részletek:
    http://izek-tortak-allatfajtak.blogspot.hu/2011/03/ganache.html

    VálaszTörlés
  3. Szuper az ötlet, és a kivitelezés is! Szerintem Kricky nem is érte volna be kevésbé őrült tortával ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem kellően morbidnak tartotta - hisz ez volt a cél - Őt ismerve! :-)

      Törlés
  4. Hát tök jót röhögtem, mikor ezt végigolvastam. :) Én is kábé ilyen fejet vágtam, mint ez a kompresszor, amikor tavaly megkért Kricky férje. :DDD Nagyon jópofa lett a tiéd, szerintem csipázta! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez igazán megnyugtató! Azt hittem, csak én vagyok ennyire rémült a feladattól. :-)

      Törlés
  5. nekem legjobban a riadt tekintet tetszik. annyira élethű... bár nem tudom, hogy a kompresszorok mennyire szoktak megijedni ;-)))))))
    tök szupi lett - szokás szerint

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Andi! Ez eléggé be volt t*jva! :-)

      Törlés
  6. jéééé! még mindig nem írtam ide semmit???? normááális vagyok??? a torta csúcsszuper volt, telitalálat!!! köszönöm a bejegyzésed, és a tortát!!! pusszancs!

    VálaszTörlés

published Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...