2011. március 11.

Némó torta részletes leírása


Óvónénijeink visszajelzései alapján nagyon ízlett a kis ovisoknak a Némó torta. Sőt, külsőleg is megdícsérték! (Ezek szerint mégsem volt feltűnő a fondant meglágyulása - vagy csak tényleg számomra volt látható)  
Szeretettel küldöm nekik a részletes leírást, mely egy általam ezerszer készített (bevált!) mézes-krémesem krémje, az alap pedig a következő:

Csodatorta:
30 dkg porcukrot 6 tojássárgájával és 6 evőkanál vízzel habosra keverünk, majd hozzáadunk 20 dkg lisztet és a 6 tojás kemény habját. Zsírozott, lisztezett nagy tortaformába tesszük, megsütjük. Olyan magas lesz, mintha 10-12 tojásból készítettük volna, csak sokkal könnyebb.

1 db 26 cm és 1 db 16 cm átmérőjű tortaformához (Némó emeletes) az arányok a következők voltak:
40 dkg porcukor, 8 tojássárgája, 8 evőkanál víz, 26 dkg liszt, 8 tojás fehérje.

Krém:
3 cs. vaníliás pudingport 9 dl tejjel, 3 tojássárgájával felfőzzük, hűtjük. Belekeverjük az előzőleg már kikevert 25 dkg margarin és 25 dkg porcukor keverékét.
Én nem gőz fölött főztem, és nem ugrott össze a tojás így sem (és nem először!), de több helyen találkoztam már hasonló recepttel, ahol a gőz fölötti főzést ajánlják.

Elkészítés:
Mindkét tortalapot kettévágtam, megtöltöttem a krémmel, és a külsejét is ezzel kentem be.

Fontos!
Mint már említettem a  Némó torta publikálásánál   ezzel a krémmel érintkezve a fondant meglágyul, ezért tegyetek rá még pl. ganache-t, az nem öli meg a masszát.

Fondant: én az alábbiak szerint csináltam: 50-60 dkg porcukrot alaposan átszitáltam, pár evőkanál étkezési keményítővel összekevertem.   60 dkg pillecukrot micróban - alaposan kimargarinozott tálban - megolvasztottam, majd - alaposan megmargarinozott szilikonos fakanállal - összekevertem a cukorral. Kiöntöttem az  - alaposan letisztított  margarinozott, porcukrozott - konyhapultra (deszkára nem mertem), majd gyúr, margarinoz, cukroz, gyúr, margarinoz, cukroz... :-) Nagyon ragad, de ne féljetek tőle! Ez a mennyiség bőven elég ehhez a tortához, még marad is!
További infók Kricky konyhájánál: Marcipánt helyettesítő masszák és Kiskuktánál: Házi készítésű cukormassza tortabevonáshoz, Kakaós barna cukormassza (fondant)
A díszítést mindenki maga ízlése szerint készítse a megszínezett masszából. Színezési ötletek egy következő bejegyzésemben lesznek.
Sok sikert, sok időt, sok türelmet az elkészítéséhez!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

published Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...