2011. április 9.

Gumicukor házilag


Biztosan említettem, hogy kisfiam rossz evő, illetve csak akkor, amikor rendes ételről van szó. Ha édességet kell enni, akkor tud(-na) enni. A gyümölcsöt sem szívesen eszi meg, illetve van amit igen, van, amit egyáltalán. Gumicukor viszont jöhet bármikor. Már próbálkoztam én régebben egészséges házi gumicukorral, de azt úgy készítettem, hogy az itthon lévő gyümölcsöket összeturmixoltam, majd zselatinnal bekeményítettem. Illetve keményítettem volna, de mivel kiwit is tettem bele, nem szilárdult meg (kanállal azért megettük) Az alapötlet egyébként nem volt rossz, csak feledésbe merült. A napokban megláttam Tücsökbogár guszta gumicukrát, és az elhatározást tett követte; vettem 3 féle gyümölcslevet, és 1/2 literenként 1 cs. zselatinnal összefőztem, majd felkockáztam őket, és belehalmoztam egy tepsibe.

Elsőre nem jött be nekem a gyümölcslé-tej kombináció, de rá kellett jönnöm, hogy esztétikai szempontból igenis kell bele! Egy részét 50%-os (szintén zselatinnal kevert) rostos körtelével öntöttem le, de nem volt elég a 1/2 liter, és nem is volt szép, ezért a maradékot mégiscsak (zselatinos) vaníliás cukros tejjel öntöttem nyakon.
Másnap reggel elkezdtem a szaggatást. A tiszta gyümölcsleves így néz ki:
A tejjel készített pedig így. Sokkal jobban feldobja ez a fehér! És ízre sincs vele semmi gond, tényleg!
Ennek ellenére mégsem tetszett az összhatás, és mivel nem is volt időm befejezni, ezért délután folytattam; felkockáztam a maradékot (gyorsabb megoldás), és láss csodát.... sokkal szebb lett, mivel kellett még neki az a fél nap állás a hűtőben
Gyerekem zsarolással evett meg belőle 1 szemet (ha megeszed, akkor kapsz pillecukrot), pedig a gyümölcslevet simán megitta. Úgy látszik ez a halmazállapot nem jön be neki.
90%-át én ettem meg. 
Mostanában nem fogok csinálni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

published Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...