2011. április 1.

Gyors reggeli

...avagy a palacsinta újraértelmezése

Ehhez általában mindig van itthon alapanyag, ezért gyorsan össze lehet dobni, szinte a "semmiből" is.
Gyors reggeli

A lényeg: sós, sűrű palacsintatészta, abban pedig ízlés szerinti alapanyagok.
Ebben 5-6 evőkanál liszt, 2 evőkanál tejföl (tej helyett, mivel most épp ez volt itthon, de tejjel is ugyanúgy el lehet készíteni), 2 tojás, só, bors, pici víz van. Kb. tejfölsűrűségűre, csomómentesre keverjük...

újhagymát, paprikát, házi sonkát apró darabkára metéljük...

a sonkát megpirítjuk (én ropogósabbra szeretem sütni, ill inkább enni). Kevés olajat lehet alá önteni, ha túl száraz a sonka...

majd beletesszük a hagymát, paprikát (alternatívák köre széles; paradicsom, gomba, lilahagyma, szalonna, virsli...), és szinte csak megkapatjuk kívülről, mert én nem szeretem, ha túlságosan szétfő az alapanyag, jobb, ha egy kicsit roppanós marad a zöldség...
Ráöntöm a palacsintatésztát, és közepes fokozaton elkezdem sütni. Néha-néha alákukkantok, majd amikor jónak látom, megfordítom. Ez a következőképpen történik: falapáttal (teflonra vigyázok) négyfelé vágom, így már a negyedeket meg lehet fordítani. Sajnos egyben még nem sikerült, ezért folyamodtam ehhez a módszerhez. Másik oldalát is megpirítom...

tálalom.
Friss félbarna parasztkenyér, igény szerint reszelt sajt, paradicsom-, paprika-, v. hagymasaláta.
Ahányszor készítem, mindig más ízű, más kinézetű lesz, de elrontani nem lehet, ha összehangoljuk az ízeket.






Utóirat: a képeim bal felső sarkában lévő Photomark sárgaság kezd zavarni. Amikor a vízjelet gyártom, ezt is ráteszi a program. Ha van valakinek ötlete arra vonatkozóan, hogyan lehet leszedni, megköszönném. Annyira illúzióromboló! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

published Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...