2011. április 4.

Pestós-kukoricás tésztasaláta

A szülinapi menü részét képezte ez a hideg saláta is. A póréhagymás-füstöltsajtos-szalonnás hústekercshez krumplipüré volt, de ezt a tésztasalátát is elkészítettem az ínyencek kedvéért.

Pestós-kukoricás tésztasaláta
Az arányokat csak körülbelül tudom, mert találomra mértem.
 2-3 evőkanál ecetet, 1 evőkanál balzsamecetet, 3-4 evőkanál olívaolajat, 1 tk. cukrot, sót, őrölt fehérborsot elkevertem, majd ráöntöttem 40 dkg kifőzött kagylótésztára, és óvatosan összekevertem. Ezt az alapot lehet használni más tésztasalátáknál is.
Kb. 2 dl tejfölt simára kevertem 3-4 evőkanál bolti pestóval, majd ezt is hozzákevertem a tésztához, valamint még 1 doboz konzerv kukoricát is. A tetejére rakosgattam (így gusztábbnak gondoltam, mintha belekevertem volna - bár kis kockákra metélve is el tudom képzelni) 15-20 dkg szeletelt krinolint, és 1 cs. kész salátakeveréket. Ez most éppen "Keringő saláta", melynek tartalma: frisée saláta, radicchio saláta, római saláta és endívia salátából álló keverék, de sima, mezei jégsaláta is megfelel a célra.
Megjegyezném, hogy a tészta eléggé beszívja a nedvességet, ezért legközelebb több nedves alapanyagot teszek bele. 
Nekem bejön ez az olasz ízvilág, és Húsvétkor is el tudom képzelni, még akár melegen is. A bárányka kisfiam tulajdona, éppen "beleállt" a képbe. Még jó, hogy nem kecske! Igaz, nem bíztuk rá, mégis elfogyott :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

published Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...