2011. április 6.

Zabpelyhes-káposztás pogácsa

Zabpelyhes-káposztás pogácsa
Hozzávalók:
  • 15 dkg finomliszt
  • 10 dkg teljes kiőrlésű liszt (én rozslisztet tettem bele)
  • 1 cs. sütőpor
  • 1 kis fej káposzta (80-90 dkg)
  • 4-5 evőkanál olaj a káposzta párolásához
  • só, bors
  • 12 dkg tejföl (én cca. 20-at tettem bele, elbírta)
  • 1 tojás + a kenéshez
  • Zabpehely a tetejére (Pehelymix volt itthon, melynek tartalma: búza-, rozs-, árpa- és zabpehely)

A megtisztított káposztát robottal lereszeltem, sóztam, állni hagytam, majd kicsavartam a levétől. Olajon megpároltam, só, bors, majd hűtés.
A tészta többi hozzávalóját hozzáadtam, összegyúrtam, és vastagon lisztezett deszkán 1,5 cm vastagra nyújtottam. Ez most eléggé ragadós lett nekem, máskor is csináltam már, akkor könnyebb volt vele dolgozni valamiért. Ez nem tudom, hogy min múlik. (Persze, a liszten és a folyadék mennyiségén)

A tetejét megkentem 1 egész tojással, megszórtam a pehelymix-szel, és lisztes pogiszaggatóval kiszaggattam. Sütőpapírral fedett tepsibe tettem és megsütöttem. Kb. 175-180 'C - aranybarnás árnyalat.



2 megjegyzés:

  1. Hű ha micsoda remek kombináció!
    Zabpehely és káposzta. Nagyon jó, nagyon jó!
    Ha figyelted van nekem is egy krumlis zabpelyhes kombináció! Egy torta féle!

    VálaszTörlés
  2. Megnéztem, ide teszem a zabpehely-imádók kedvéért:
    http://juciakonyhafonok.blogspot.com/2010/10/zabpelyhes-burgonyatorta.html
    Biztos nagyon finom!
    Jó ötlet, hogy megpirítottad a zabpelyhet. Máskor én is így teszem.

    VálaszTörlés

published Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...