2011. április 8.

Quiche alaprecept

Quiche (lepény)

A quiche (ejtsd: kis) egy omlós tészta alapú lepényt jelent, melyet bármivel megpakolhatunk, (húsfélék, sonka, szalonna, sajtok, zöldségek) a lényeg, hogy tojásos-tejszínes mártással fogjuk össze.
Hidegen és melegen is fogyasztható, laktató, pénztárca-barát.

Quiche alaprecept a következő:
  • 25 dkg liszt
  • 10 dkg hideg vaj v. margarin
  • 3-4 evőkanál hidegvíz
  • 1 tojás
A darabokra vágott hideg vajat a liszttel elmorzsoljuk, hozzáadjuk a sót, tojást, a végén pedig a vizet. Gyorsan gyúrjuk ruganyos állagúra, pihentessük addig a hűtőben, amíg előkészítjük a töltelékét.

Pihentetés után nyújtsuk ki, lazán tekerjük a sodrófára, majd annak segítségével tegyük bele egy  zsírozott-lisztezett cakkos szélű formába, és nyomkodjuk bele (nekem gyümölcstorta-formám van, mérete a következő: belső része 24 cm, külső cakkos széle 30 cm) úgy, hogy magas pereme legyen.
Leszedhetjük a továbbnyúló részeket, de én nem szoktam - bár úgy szebb lenne.
Mivel elég vékony a forma azon része, ahová a tésztát kell finoman belegyömöszölni, ezért célszerszámot használok a megvalósításhoz, nehogy kilukasszam az anyagot. :-)

180 'C-os sütőben süssük elő kb. 10-15 percig. Én ezt már az első alkalommal elfelejtettem, és úgy is jó lett, hogy rögtön megpakoltam, és együtt sütöttem meg a rakománnyal együtt. Tehát én így fogok tenni legközelebb is, mivel ami beválik, azon nem szabad változtatni (de mivel ez csak elmélet - még soha nem csináltam 2x ugyanúgy semmit a gyakorlatban).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

published Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...