2011. április 4.

Póréhagymás karajtekercs

Hétvégén kisebb lánykám szülinapját ünnepeltük szűk családi körben, és a fő attrakció - a torta - (erről később) mellett rendes ételként ez a húsétel is szerepelt. Elkészítése nem igényel különösebb szakmai tapasztalatot, sőt nem is időigényes, de viszont annál látványosabb.
Egy jó nagy darab karajt - félve ugyan - de a következőképpen vágtam el: először hosszában félbevágtam, de nem teljesen végig, kb. 1-2 cm-t hagytam, majd kihajtottam, mintha könyv lenne. Ezt a vastagabb részt, a "könyv gerincét" még lehet finomítgatni a kés hegyével óvatosan, de fennáll az a veszély, hogy ha átvágjuk, épp a husi közepén lesz egy luk. A következő lépésben pedig megismételjük az első műveletet, ugyanúgy lapjára vágjuk (szintén nem végig) de itt még jobban vigyázunk, mivel még vékonyabb a réteg. 

(Úgy is leírhatnám, hogy először É-D irányban vágunk, majd Ny-K irányban, hogy ne legyen aránytalanul hosszúkás téglalap belőle - remélem most nem kevertem össze azokat, akik eddig értették). Húsklopfolóval óvatosan átveregetjük, meglapítgatjuk.

Megszórtam fűszerkeverékkel (amit itthon találtam), sóval, borssal, majd megkentem Pirosarannyal (hát igen, tudom, nátrium-glutamát, de hát olyan finom! Gyerekkorom egyik kedvence zsíros v. vajas kenyérre pöttyözve- inkább nem mondok le róla (mellesleg még mindig élek)! 




Egyébként igenis odafigyelek általában, hogy túl egészségtelen dologgal ne tömjem a családot, de vannak dolgok, amiket mással nem nagyon lehet helyettesíteni, mert az íze nem olyan.
 Zöldséghámozóval a füstölt sajtból vékony szeletkéket metéltem, majd ezeket is ráfektettem. A tetejére egy egész rúd póréhagyma került.
Feltekertem, mint a palacsintát, a madzagot rátekertem, hogy ne nyíljon szét sütés közben, majd rájöttem, hogy a háziszalonna-csíkokat lehagytam a tetejéről. Immáron elrendeztem őket a tetején, majd újabb tekercselés, de most már hosszában, mivel időközben az is eszembe jutott, hogy a végén kifolyhat a sajt, amit nem szerettem volna. Megszórtam még egy kis sóval a tetejét, lefóliázva 1 órát sütöttem, majd grillen további 10-12 percig.

Most pedig röstellem magam. Egy szem elkapkodott fénykép sikeredett a szintén elkapkodva szeletelt finomságról. Egyrészt nem tudják kivárni, hogy lefényképezzem, másrészt én sem akartam a vendégeket várakoztatni ilyen - számukra értelmetlen - dologgal.
Póréhagymás-füstöltsajtos karajtekercs

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

published Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...