2011. május 10.

Berét

Berét

A "gyors-olcsó-könnyen készíthető-mindennapi eledelünk" kategóriából, hozzávalók (szemre):

  • 10-12 db krumpli hámozva, nagylukú reszelőn reszelve
  • 3 tojás
  • 15 dkg körüli liszt
  • 3 gerezd zúzott fokhagyma 
  • só, bors
Szív alakú burgonyák

Minden hozzávalót összekeverek, majd bő, forró olajba kanállal féltenyérnyi darabokat teszek, és ott laposra igazítom. Pirosra sütöm.
A képen látható szívecske-krumpliból készült. Szinte az összes ilyen formájú volt, illetve volt még cifrább is. Gondolkodtam, hogy feltegyem-e ide, de mivel gyerekek is láthatják, csak egy kis képen, montázs formájában mertem. Nem hagyhattam ki, naaaa! :-)  A nagyon kíváncsiak a képre kattintva nagyban is megnézhetik :-))))

3 megjegyzés:

  1. Micsoda krumplikat találtál! Hogy én mennyire nem szeretem pucolgatni az idomtalan burgikat - bár ha vicces a formájuk, az javíthat a dolgon! :)
    Berétről még soha sem hallottam, de hasonlít a tócsnihoz, talán az nem fokhagymás.

    VálaszTörlés
  2. Igen, talán ugyanaz a kettő, sőt még van másik neve is ezeken kívül; valami ci...cibere ("C" betűs talán),ja, meg a röszti is az - német eredetű! Tájegységenként változó.

    VálaszTörlés
  3. Most találtam, mi imádjuk, jó fokhagymásan, tejföllel nyakon ötve! :) Tócsi, tócsni, cibere, lepsánka, cirigó, röszti, ami csak ráfér, ráaggatták, nálunk reszeltes a neve simán, mert létezik ugyanez főtt, áttört krumplival is, de akkor pohárral szaggatok köröket, és megy az olajba. Az bableves mellé kiváló kenyér helyett. :)) Jajj, gyerekkorom étkei. :)

    VálaszTörlés

published Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...