2011. szeptember 17.

"Méteres keksz"

"Méteres keksz"
Méteres keksz, vagy nem is tudom minek nevezzem. Neve eddig nem volt; a méteres kalács után - szabadon - most így neveztem el, hogy tudjuk miként szólítani, ha róla beszélünk.

A recept szintén Marikától származik, igen, attól a Marikától, akit mostanában nagyon sokat emlegetek; az Ő receptje a képviselőfánk, illetve az abból készült képviselőfánk-torta, és neki készült a pasztellárnyalatú minitorta is.

Hozzávalók:

Ez egy gyorsan elkészíthető, sütés nélküli finomság. 1 pudingport (jelen esetben étcsokis), 1 evőkanál kakaóport (cukrozatlan Holland), 15 dkg kristálycukrot, 1/2 dl kávéval 3 dl tejben megfőzünk. Még melegen hozzákeverünk 1 margarint (Rama).
Ekkor "összekapja" a krémet a margarin, de nem kell megijedni, továbbkeverve szép fényes, selymes anyagot kapunk.

Készítés:

1. Alufóliát kiterítünk, rászórunk jó sok kókuszreszeléket. Segédeszközként , hogy ne boruljanak fel, használhatunk tepsit - én jelen esetben püspökkenyér-formát találtam alkalmasnak erre a célra. Erre rakosgatjuk élére - 1-1 kanál pudingos masszával összeragasztva - az Albert kekszeket; kb. 20 db-ot használtam fel ehhez. 

2. A maradék krémet kívülről rákenjük erre a kekszrúdra.

3. ...majd a fólia segítségével görgetünk rajta egyet, és a kimaradt részeket is pótoljuk. Mindig bőven szórjuk meg kókuszreszelékkel, úgy kevésbé tapad a fóliára.

4. A végén az egészet beszórjuk a maradék kókuszreszelékkel.

Jó szorosan betekerjük, hűtőbe tesszük, és mint a méteres kalácsot, ferdén szeleteljük. Ajánlatos 1 napot (1 éjszakát) hűteni, de mi sajnos nem bírjuk kivárni. (Azért kanállal is simán meg lehet enni) :-)
Itt a képen sem volt még megszilárdulva teljesen, de ha betartjuk az "előírásokat", nagyon szépen szeletelhető finomságot kapunk.

3 megjegyzés:

  1. Egyszer egy kolléganőm hozott a névnapjára ilyen sütit jó pár éve, és sajnos elveszítettem a receptet. Köszi, hogy feltetted. Nagyon guszta. :)))

    VálaszTörlés
  2. Ettem már ilyet én is, de a receptjét nem ismertem. Nagyon ötletes, guszta süti:) Ez is megy a listámra.

    VálaszTörlés
  3. Guszta lett, én is készítettem a napokban. Szeretjük. :)))

    VálaszTörlés

published Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...